First of all, I'll tell you a little about my final project, that I called: Earth 2088: SiFi Realistic Environment
The project I plan to work on will focus heavily on a SiFi cyberpunk level. I will be using both my skills as an artist and a designer to create an interactive environmental level. From an artists point of view I plan on mixing twentieth century architecture and adding futuristic elements. I plan on gathering as much reference to this as possible, however as it will be based in a futuristic world I will have to look at films and concept for ideas. A film I will be referencing a lot throughout the project will be the 1982 Blade Runner. I believe the film to represent the same art style I aim to achieve within the project.
Even though I aim to create a full futuristic environment, I will also like to showcase my skills as a designer within the UDK engine. The player will be able to go through the environment looking for items and interacting with the world. Even though my main goal of the project is the art and enviroment, I feel that showcasing my skills as a designer and being able to use the kismit in a fun and interactive manner will prove very impressive at Expo Tees.
2013/11/24
Hello Again!
ESP. Hola a todos! Hace casi dos años que no actualizo el blog! Ahora vivo en Inglaterra, y estoy en el ultimo año de mi carrera. Voy a empezar a actualizar el blog y mi porfolio en los siguientes meses. Lo primero va a ser actualizar el blog con un diario de mi proyecto final de carrera para presentarlo a ExpoTees.
A partir de ahora no actualizare mas en español.
Si quieres ver mis ultimos trabajos visita mi web http://ichi-art.net/
ENG. Hello everyone! Almost two years ago since I updated the blog! Now I live in England and I'm in the last year of my career. I gonna start to update the blog and my portfolio in the coming months. The first will be update the blog daily with my final project for submission to ExpoTees.
From now not will update more in Spanish.
If you want to see my latest works you can visit my web http://ichi-art.net/
A partir de ahora no actualizare mas en español.
Si quieres ver mis ultimos trabajos visita mi web http://ichi-art.net/
ENG. Hello everyone! Almost two years ago since I updated the blog! Now I live in England and I'm in the last year of my career. I gonna start to update the blog and my portfolio in the coming months. The first will be update the blog daily with my final project for submission to ExpoTees.
From now not will update more in Spanish.
If you want to see my latest works you can visit my web http://ichi-art.net/
2012/03/17
Portón medieval/Medieval Gate
ESP.Hola a todos, os muestro un portón medieval hecho en Zbrush y proyectado a una malla de baja para poder ponerlo en UDK. Espero que os guste.
ENG.Hi everyone, I show you a medieval gate done in Zbrush and projected to a low mesh to put it in UDK. I hope you like it.
ENG.Hi everyone, I show you a medieval gate done in Zbrush and projected to a low mesh to put it in UDK. I hope you like it.
2011/12/17
UDK Racer Game
ESP.¿Otro Shooter en UDK? NO!!! Hoy os enseño mi nuevo mapa de UDK, un circuito de carreras. Los Meshes que aparecen en el circuito forman parte de un tileset sencillo que hicimos yo y dos amigos más.
A continuación veréis un video de mi mapa y capturas de los modelos que hice yo. Los arboles están hecho con SpeedTree con el menor numero de polígonos posibles.
A continuación veréis un video de mi mapa y capturas de los modelos que hice yo. Los arboles están hecho con SpeedTree con el menor numero de polígonos posibles.
ENG.Another FPS on UDK? NO! Today I show you my new map of UDK, a racing circuit. The Meshes that appear in the circuit are part of a simple tileset that I did wiht two friends.
Then you will see a video of my map and screenshots of the models I did. The trees are made with SpeedTree with the fewest possible polygons.
Then you will see a video of my map and screenshots of the models I did. The trees are made with SpeedTree with the fewest possible polygons.
2011/12/06
3D Model Pagani Zonda
ESP.En los últimos días he estado modelando una versión low poly del Pagani Zonda F del 2005. Como se puede ver en las fotos, he creado una versión normal y una versión destruida. Por último, puse el coche en UDK y hice una prueba de materiales dinamicos de reflejos.
ENG.In recent days I've been modeling a low poly version of the Pagani Zonda F, 2005. As you can see from the pictures I've created a normal version and a another destroyed. Finally I put the car in UDK and I did a test of reflexes dynamic materials.

2011/11/19
Room -UDK-DeathMatch
ESP. Este es un mapa deathmatch de mi habitación de estudiante,
donde solo he utilizado BSPs. Se parece bastante a la habitación real, pero la próxima
vez crearé modelos para hacerlo… ¡Odio los BSPs! XD
ENG. This is a
deathmatch´s UDK map of my student's room, where I only used BSPs. It closely
resembles the real room, but next time I will create models to do so ... I
hate BSPs! XD
2011/11/05
Craneo/Skull
ESP.Hoy, os traigo el modelo de un cráneo modelado en Zbrush y luego
con una retropología en 3D Max con su proyección de alta.
ENG.Today, I bring the model of a skull modeled in Zbrush and then a retropoly in 3DMax with a projection of high version.
![]() |
ZBRUSH VERSION |
![]() |
LOW POLY VERSION |
2011/10/25
Old Cemetery
ESP.Como os dije,¡¡ ya estoy aquí de nuevo!! Estas son las capturas del mapa que hice con
dos compañeros. Creo que quedó bastante bien para haberse hecho todo en unos
tres días (Modelos de baja, Versión en Zbrush, Mapeado, Texturizado y level design).
ENG.As I said, I'm here again! These are the screenshots of the map that I made with two companions. I think it was good enough to have done everything in about three days (low Models, Zbrush version, mapping, texturing and level design).
ESP.Si queréis echar un vistazo al trabajo de mis compañeros
estos son sus blogs:
ENG.If you want to look at the work of my colleagues these are their blogs:
2011/10/24
Modelos Cementerio/Models of Cemetery
ESP.Hola todo el mundo, hace bastante que no aparezco por aquí pero ya
estoy de vuelta y espero que con regularidad. Hoy os mostraré mis últimos modelos para un
escenario de UDK que estoy haciendo con unos compañeros. En los próximos días subiré capturas y un
video del mapa.
ENG.Hello everyone,I've been taking me a break with the blog but I'm back and hopefully regularly. Today I will show my latest models for UDK I'm doing with some friends. In the coming days I will go upload some pictures and a video of the map.
2011/07/22
elfo mecánico low poly / mechanic elf low poly PART 2
ESP.Lo prometido, aquí está el personaje de low poly texturizado y unas capturas de pantalla del tileset de paredes corriendo en UDK (la máscara de opacidad me daba problemas en UDK)
ENG.As I promised, here's the texture of low poly character and some screenshots of walls tileset running on UDK (opacity mask gave me problems in UDK)

2011/07/14
sketches and random work
ESP.Para no saturar la página principal del blog, he creado esta página a parte para subir trabajos menos interesantes o bocetos.
ENG.In order not to saturate the main blog page, I created this separate page to upload works less interesting or sketches.
Nave/ Ship
ESP.Para este proyecto, diseñé una nave de grandes dimensiones especializada en el trasporte de pasajeros y mercancías a miles de años luz de distancia, haciendo uso de portales de hiperespacio. Para su concepción me inspiré en una espada.
ENG.For this project, I designed a large ship that specializes in the transportation of passengers and goods to thousands of light years away, using hyperspace portals. This design was inspired by a sword.
ESP.Para ver mas sobre este trabajo presiona read more debajo del post.
ENG.To view more about this work click read more below the post.
2011/07/13
Cerbero/ Cerberus
ESP.Este trabajo consiste en el modelado de un cerbero de diseño propio. El primer paso fue crear el diseño para más tarde modelarlo en barro y finalmente aplicarle aceite de linaza para su correcta conservación.
ENG.This work is about at cerberus modeling designed by myself. The first part was to create the design in paper to modeled it later in clay and finally add to it linseed oil for his correct conservation.
ESP.Para ver mas sobre este trabajo presiona read more debajo del post.
ENG.To view more about this work click read more below the post.
Centauro Cartoon/ Cartoon centaur
ESP.Ahora es el turno un centauro cartoon preparado para animarlo. quise darle un aire narcisista y egocéntrico al igual de personajes como Johnny Bravo o Gastón.
ENG.Now is the turn of a cartoon centaur ready to be animated . I wanted to give it a narcissistic and egocentric personality of characters like Johnny Bravo or Gaston.
ESP. Para ver mas bocetos y algunas ideas descartas presiona read more debajo del post.
ENG.To view more sketches and some ideas discard click read more below the post.
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